
Κριτικές
kathimerini.grΕίναι λίγα τα βιβλία που αναφέρονται στην Ελλάδα της κρίσης, λες και οι συγγραφείς αισθάνονται αμήχανοι μπροστά στις κατακλυσμιαίες αλλαγές που πλήττουν τη χώρα τα τελευταία χρόνια. Ακόμη λιγότερα είναι αυτά που επιτρέπουν στον συγγραφέα να πει την αλήθεια για το φύλο του και τους φίλους του, για τον τρόπο που γαλουχείται ένας άνδρας στη σημερινή Ελλάδα. Ξένια Κουναλάκη Διαβάστε την κριτική στο kathimerini.gr > tanea.grΟ συγγραφέας δεν αυτολογοκρίνεται για να φτιάξει ένα μυθιστόρημα «πολιτικά ορθό», αντίθετα, οδηγεί στα άκρα την «ειλικρίνεια», αλλιώς την αληθοφάνεια ενός λόγου που διεκδικεί «αλήθεια με ένα κλικ», άρα αμεσότητα, έλλειψη φιοριτούρας, ακόμη και κυνισμό. Μ. Πιμπλής Διαβάστε την κριτική στο tanea.gr > cosmo.grΟ Κωνσταντίνος Καμάρας χειρίστηκε μαστόρικα το λόγο (και τον εσωτερικό μονόλογο) για να συνθέσει μέσα από θραύσματα το απορημένο είδωλο του νέου Έλληνα άντρα. Και ακόμα περισσότερο: στο τέλος, αυτό που μας αντιγυρίζει το βλέμμα από τον καθρέφτη είναι το φάντασμα μιας βαθιάς, εσωτερικής αγωνίας. Από πού ερχόμαστε και πού πάμε, τι μας ορίζει. Κάλλια Καστάνη Διαβάστε την κριτική στο cosmo.gr > athinorama.grO Καμάρας εισβάλει βαθιά στην ψυχοσύνθεση του άντρα, σκιαγραφώντας με ρεαλισμό και υπόγειο χιούμορ, δυο χαρακτήρες που τους ενώνει η φιλία και τους χωρίζουν εκατοντάδες μικροπράγματα. Θύμιος Νικολόπουλος Διαβάστε την κριτική στο athinorama.gr > oneman.grΣτο βιβλίο του Κωνσταντίνου Καμάρα, η Ελλάδα της κρίσης είναι παντού, χωρίς ο συγγραφέας να μιλά ευθέως γι’ αυτή. Με λεπτή ειρωνεία και «χειρουργικά χτυπήματα» δείχνει και ειρωνεύεται τους τύπους των ανθρώπων, που μας έφτασαν ως εδώ και χωρίς να πολιτικολογεί, χτυπάει στο ψαχνό. Μάνος Χωριανόπουλος Διαβάστε την κριτική στο oneman.gr > athensvoice.grΟ Καμάρας μάς δίνει την ευκαιρία να προβληματιστούμε και να επαναδιαπραγματευτούμε ορισμένες έννοιες που θεωρούσαμε δεδομένες και αυτονόητες – αλλά ήταν απλά στερεοτυπικές, θέσφατες «αλήθειες». Καμιά φορά, ευτυχώς, ένα κλικ «μας οδηγεί να δούμε τα πράγματα λίγο ή πολύ διαφορετικά». Κωνσταντίνος Τζήκας |
|